Simple

jum ikuti cerite saya , maaf jike cerite sy tidak best =)

About Me

My photo
Hey ! its me ! intan Fitra , Owner Of Diz weird blog =D

Friday, December 13, 2013

Now Or Never

life is actually full of mystery. need a real though person to discover it. hidup ni cuma sekali je bro. useless kalau sia-siakan. better kalau just lupakan all your problem n say alhamdulillah. you will never know that there is someone out there who is struggling for a life. so, hey and assalamualaikum dear readers! malam ni aku bukanlah nak berceloteh tentang hidup lagi cuma sekadar ingin berkongsi pendapat. hidup dekat malaysia ni al-maklumlah ramai sangat kaum. cina,india semua ada. aku sememangnya bangga menjadi rakyat malaysia. bukan senang bro nak united. tak dinafikan, sekarang pun masih ada isu perkauman. tapi, mungkin dalam peratus yang sangat kecil. kadang-kadang aku tertanya-tanya jugak, kenapa wujud lagi sentimen perkauman ni? bukankah perpaduan penting untuk memajukan negara? aku masa sekolah rendah sekolah cina. aku tak nafikan cara pembelajaran memang sedikit berbeza dengan sekolah melayu. yeah, lebih berdisiplin. no wonderlah cina ramai yang berjaya kan. waittt! bukan nak merendahkan bangsa sendiri cuma sebagai peringatan. melayu memang mudah lupa. aku tak terkecuali. kita selalu pandang rendah or tak nak bergaul dengan orang cina. sebab? sebab berlainan kaum and mind set kita yang mewujudkan jurang antara kaum. aku memang ramai kawan cina. and aku boleh buat kesimpulan yang most of them sebenarnya baik and bertimbang rasa. they respet dengan agama aku and aku respect dengan agama diorang. setakat ni aku belum pernah bergaduh soal agama or apa-apa lah.kitorang masih lagi bestfriends walau kaum and agama lain-lain.
This what my friends told me when i'm scared. I do proud of him.

Note: jangan pandang rendah orang lain walaupun kaum lain. Dont judge anyone before you know them. Okay? Sesungguhnya, setiap ciptaan allah adalah sama di sisinya.

Thanks for reading, ♡

No comments:

Post a Comment